CARTA ENVIADA POR CORREO ELECTRÓNICO A LOS DIRECTORES DE CENTROS EDUCATIVOS DE BALEARES.
És possible que professors
del centre que vostè dirigeix
li hagin cursat petició
de convocatòria de Claustre Extraordinari amb
el punt del dia de
Adhesió a la Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE
PLIS. Educació, per favor vol fer-li arribar la seva opinió sobre la convocatòria d’aquest Claustre Extraordinari.
1.- L’article 129 de la LOE, no modificat per la LOMCE,
atribueix a un Claustre de Professors d’un centre les competències que
s’enumeren a l’anex
2.- Tenint en compte aquestes
competències, el Claustre de Professors no és competent per sotmetre a votació l’adhesió
a un document com la Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE
3.- La direcció no té
obligació de convocar claustre extraordinari, encara que ho demanin els
professors, quan l’objectiu del Claustre
sigui prendre decisions sobre temes aliens a la
competència del claustre
4.- En cas d’esser sotmès a
votació el document Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE en un Claustre
de Professors, la responsabilitat de la votació serà del director i el resultat
de la votació serà nul de ple dret i no es podrà utilitzar per indicar la
posició del centre.
Per tot això, es demana a la
direcció
5.- Que no convoqui claustre
extraordinari per sotmetre a votació l’esmentat document perquè no respon a cap
competència del Claustre de Professors.
6.- Que, en cas de convocar un
claustre extraordinari, sigui només per informar o deliberar sobre l’esmentat
document, sense votació
Palma a ___ de Novembre
de 2014
ANEX
Article 129 de la LOE, no modificat per la LOMCE. COMPETÈNCIES
DEL CLAUSTRE DE PROFESSORS
a) Formular al equipo
directivo y al Consejo Escolar propuestas para la elaboración de los proyectos
del centro y de la programación general anual.
b) Aprobar y evaluar
la concreción del currículo y todos los aspectos educativos de los proyectos y
de la programación general anual.
c) Fijar los criterios
referentes a la orientación, tutoría, evaluación y recuperación de los alumnos.
d) Promover
iniciativas en el ámbito de la experimentación y de la investigación pedagógica
y en la formación del profesorado del centro.
e) Elegir sus
representantes en el Consejo Escolar del centro y participar en la selección
del director en los términos establecidos por la presente Ley.
f) Conocer las
candidaturas a la dirección y los proyectos de dirección presentados por los
candidatos.
g) Analizar y valorar
el funcionamiento general del centro, la evolución del rendimiento escolar y
los resultados de las evaluaciones internas y externas en las que participe el
centro.
h) Informar las normas
de organización y funcionamiento del centro.
i) Conocer la
resolución de conflictos disciplinarios y la imposición de sanciones y velar
por que éstas se atengan a la normativa vigente.
j) Proponer medidas e
iniciativas que favorezcan la convivencia en el centro.
k) Cualesquiera otras
que le sean atribuidas por la Administración educativa o por las respectivas
normas de organización y funcionamiento.