lunes, 24 de noviembre de 2014

CARTA A LOS DIRECTORES DE CENTROS EDUCATIVAS. Campaña Manifiesto contra la LA LOMCE



CARTA ENVIADA POR CORREO ELECTRÓNICO A LOS DIRECTORES DE CENTROS EDUCATIVOS DE BALEARES.

http://2.bp.blogspot.com/-v1RtouO17RM/VCMURs2uSZI/AAAAAAAAFqQ/P5HD8mRmv5Y/s1600/carta-abierta.gifEstimado Sr./a Director/a:

És possible que professors del centre que vostè dirigeix li hagin cursat petició de convocatòria de Claustre Extraordinari amb el punt del dia de Adhesió a la Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE

PLIS. Educació, per favor vol fer-li arribar la seva opinió sobre la convocatòria d’aquest Claustre Extraordinari.


1.- L’article 129 de la LOE, no modificat per la LOMCE, atribueix a un Claustre de Professors d’un centre les competències que s’enumeren a l’anex

2.- Tenint en compte aquestes competències, el Claustre de Professors no és competent per sotmetre a votació l’adhesió a un document com la Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE

3.- La direcció no té obligació de convocar claustre extraordinari, encara que ho demanin els professors, quan  l’objectiu del Claustre sigui prendre decisions sobre temes aliens a la competència del claustre

4.- En cas d’esser sotmès a votació el document Declaració de Claustre Crític amb la LOMCE en un Claustre de Professors, la responsabilitat de la votació serà del director i el resultat de la votació serà nul de ple dret i no es podrà utilitzar per indicar la posició del centre.

Per tot això, es demana a la direcció

5.- Que no convoqui claustre extraordinari per sotmetre a votació l’esmentat document perquè no respon a cap competència del Claustre de Professors.

6.- Que, en cas de convocar un claustre extraordinari, sigui només per informar o deliberar sobre l’esmentat document, sense votació

Palma a ___ de  Novembre  de 2014

ANEX
Article 129 de la LOE, no modificat per la LOMCE. COMPETÈNCIES DEL CLAUSTRE DE PROFESSORS
a) Formular al equipo directivo y al Consejo Escolar propuestas para la elaboración de los proyectos del centro y de la programación general anual.
b) Aprobar y evaluar la concreción del currículo y todos los aspectos educativos de los proyectos y de la programación general anual.
c) Fijar los criterios referentes a la orientación, tutoría, evaluación y recuperación de los alumnos.
d) Promover iniciativas en el ámbito de la experimentación y de la investigación pedagógica y en la formación del profesorado del centro.
e) Elegir sus representantes en el Consejo Escolar del centro y participar en la selección del director en los términos establecidos por la presente Ley.
f) Conocer las candidaturas a la dirección y los proyectos de dirección presentados por los candidatos.
g) Analizar y valorar el funcionamiento general del centro, la evolución del rendimiento escolar y los resultados de las evaluaciones internas y externas en las que participe el centro.
h) Informar las normas de organización y funcionamiento del centro.
i) Conocer la resolución de conflictos disciplinarios y la imposición de sanciones y velar por que éstas se atengan a la normativa vigente.
j) Proponer medidas e iniciativas que favorezcan la convivencia en el centro.
k) Cualesquiera otras que le sean atribuidas por la Administración educativa o por las respectivas normas de organización y funcionamiento.